torsdag 5 november 2009

Väva!?



Nu är det riktigt rustikt väder ute och jag har haft en duktig dag inomhus med städning, rapportskrivning och diskning. Känner att det var alltför länge sedan jag vävde. Suget kommer över mig. Undrar om jag inte ska ta att göra något åt detta? Väva saker till julmarknaden? Vad? Och hur ska jag hinna allt jag vill göra? Måste allt ske nu, nu, NU?
Nej, jag har ju hela livet på mig. Underbara tanke!
Jag hittade i alla fall lite roliga bilder på gamla saker som jag vävt.
Får kanske nöja mig med detta så länge?

Detta är bilder från ett projekt vi hade i våras som hette "Konstruera och dekonstruera".
I denna kurs skulle vi väva på valfritt sätt, i valfri teknik och i valfritt material. Det viktigaste var att vi efter genomförandet tog det vidare ytterligare ett steg genom att dekonstuera tyget. Oerhört roligt! Här finns många kvalitéer och uttryck som jag vill arbeta vidare med...












2 kommentarer:

  1. fan, jag är rent ut sagt så jävla imponerad! Du är en blomstrande tusensköna som man bara vill dela atmosfär med för att få ta del av lite av den fantastiska energi du har! I mitt liv är just nu inte konsten huvudperson, it´s a beautiful mr H, men det gör ingenting. Ditt skapande, din kreativitet och glöd räcker för mig. Det bara sprudlar i mig också!!! tack...

    SvaraRadera
  2. Underbara fina! Dina ord värmer mig 1000 gånger om! Fint att kunna sprida lite glädje!

    SvaraRadera