måndag 14 juni 2010

Magiskt.


Helt plötsligt blev det sommarlov. Trots att jag anade att det var något stort på gång slog det mig med total häpnad. Helt plötsligt blev listan mindre lång. Helt plötsligt hade jag tid över för att umgås med fina vänner i stora staden. Hade räknat med att jag skulle hinna knarka en del kultur med att besöka diverse utställningar, museum och evenemang. Det blev mest en salig balndning av fina vänner. Som jag har njutit. Det är underbart och alltför sällan som det inträffar. Jag blir smärtsamt påmind om detta. Och desto mer taggad till att göra sådant oftare.

Jag gillar Stockholm. Denna vecka som jag spenderade där visade den dessutom från sin bästa sida med strålande solsken och underbara promenader. Jag längtar tillbaks. Ibland. Det känns som hemma på något sätt. Konstigt. Trodde aldrig riktigt att det skulle kännas så.

B är fodervärd till en helt magisk pelargon. Min från början men jag kan inte på något sätt ta åt mig äran. En bra vinter i ett stort och ljust köksfönster. Härlig sommarsol som får den att stormtrivas. Den är helt magisk. Jag kan bara fortsätta njuta. Och drömma. Äntligen är det sommar. Hurra.

Sommaren kommer jag från och med nu spendera i Göteborg. Med undantag för en del utflykter till t ex Eksjö, Dals Långed, Håverud, Stockholm och Spanien. Härligt. Jag ska koncentrera mig på följande: jobba, fota, sticka, virka, pyssla, promenera, älska, njuta, dricka, äta, leva, sakna, fika, bada, sola, läsa.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar