söndag 26 december 2010

Och så var det jul. Igen.


Det är underbart att vara i Småland. Det är krispigt snölandskap. Krispigt souround ljud. Kallt och vackert. Det är mys med filmer och god mat. Det godaste är den hemlagade osten. Det är bilåkning med Elvis. Jag sjunger med. Stickar gör jag också. Så fort jag får tillfälle. Dock kan jag säkert konstatera att tröjan kommer att bli liten. Kanske inte FÖR liten men inte alls som jag hade tänkt mig. Behöver jag tillägga att jag inte stickar efter mönster? Fortsätta eller repa upp?

Rastlös är jag. På riktigt. Tur att Doris finns. Hon behöver komma ut även om det är -13 grader. Jag njuter även utomhus i min varma vinterjacka. Och innan veckans slut kanske jag har en tröja klar. Den värmer nog i sina 100 % ull.

Njuter gör jag av känslan av att vara nära familjen. Vi umgås och skrattar. Och igår fick jag reda på att jag även skänker glada minnen till gamla högstadieklasskompisar. Jag tror att jag eventuellt gillar det. Jag njuter också av tanken på att jag snart ska till Stockholm och träffa nära och kära. Det kanske är därför som jag är rastlös eller har jag bara vänt på dygnet? Förmodligen båda delarna. Nyårsafton närmar sig. Jag har inte den blekaste aning om vad jag ska hitta på. Doris och jag hittar väl på något festligt. I Stockholm. Det blir bra. Det vet jag. Jag vet också att 2010 har verkligen varit ett bra år. Det är toppen. Tror minsann att 2011 också kommer att bli det. Självtro, på det. Känslan av något bra. Det är fint. Jag fortsätter uppleva.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar