lördag 4 december 2010

In the middle of a revolution with myself.


Ja, om jag nu befinner mig i mitten av min egen revolution så hade jag väl kanske inte från början tänkt att den skulle ha dessa färger. Men så mycket jag gillar detta. Ja, det känns bra. På riktigt. Jag känner mig dessutom tillfreds. Med skolan. Med Långed. Det känns som att revolutionen är nära. Att jag är något stort på gång. Eller i alla fall. Något på gång. Magi. På alla sätt. Att jag vet att jag har det rakt framför mig. Jag måste bara lära mig att se exakt vad det är. Lära mig att ta tillvara på det. På riktigt.

Jag gillar inte att tiden går fort. Att det snart är jullov. Det innebär nämligen att jag åker härifrån. Att jag byter miljö. Ett par veckor. Det skrämmer mig. Magin kanske försvinner. Jag kanske återigen inte får reda på några svar. Eller kommer på någon stor sanning som jag nu söker. Jag ska förbireda mig. Jag ska njuta av att det är många dagar kvar tills dess. Och ta tillvara på tiden. Dags att gå till skolan och njuta. Det är fantastiskt. På riktigt. Riktigt på riktigt.

Jag vill inte bara leva livet. Jag vill UPPLEVA livet. Nu. Alltid. På riktigt.











Jag var med på en workshop igår. Intressant. Tänka sig att halm är lite intressant ändå. Jag måste nog ändå erkänna det.







2 kommentarer:

  1. åh vad fin halmen var! Påminner om koraller eller någon annan spännande växtlighet.

    SvaraRadera
  2. Roligt! Jag gillar det också!

    SvaraRadera