onsdag 9 mars 2011

Kvinnodagen.

Igår, på självaste kvinnodagen hittade jag Nina Hemmingssons Jag är din flickvän nu som jag velat ha länge. På bokrean dessutom. Lycka. För övrigt är jag nu helt såld på Liv Strömquists Prins Chales Känsla. Den boken borde alla läsa. Det är både peppande och lite sorgligt. I tankar kring oss kvinnor runt omkring på jorden. Tror att det blir årets födelsedagspresent, julklapp och åh-vad-jag-tycker-om-dig-present. Sprida ordet liksom. Båda dessa böcker är ju tecknade serier, något som jag gillar. Blir lite sugen på att teckna själv. Det är inte illa det. Tids nog kanske det faktiskt kommer teckningar.

För övrigt fick jag fira kvinnodagen i kombination med 1-årskalas med världens mest positiva lilla flickebarn. God middag och hemmagjorda semlor. Hundar och vänner. Underbart att få vara med i familjen en liten stund. Så ska jag också ha det en dag. Hoppas.

2 kommentarer:

  1. frida får jag titta i prins charles känsla när du någonsin kommer tillbaka?

    SvaraRadera
  2. Självklart får du det fina vän!

    SvaraRadera