måndag 12 april 2010

Det här med Street Art alltså.


Idag hade vi i uppgift att ta med oss bilder på verk som konstnärer eller scenografer gjort där rummet är viktigt. Det var oerhört intressant och roligt att se vad mina klasskompisar hade med sig. Street Art, fick mig åter att bli så glad och inspirerad. Skönt. Efter min lilla sjukdomsfrånvaro har jag känt att det är långt till inspirationen. Men så kom detta. Toppen.

Jag kollade återigen igenom gamla och nya bilder på min dator. Idag på Street Art. Dessa verk är på olika ställen i världen och av för mig helt okända personer. Något som jag gillar med Street Art, att det inte alltid är känt vem som gjort det.































Inspiration delyx:

DOLK
Banksy
Swoon
Ollio
Little People - A tiny street art project.

Den sista länken här var en klasskompis som tipsade om idag. Så otroligt fint. Jag blir helt förälskad. Skalan - Mini, gillar jag! Frågan är ju bara hur denna inspiration nu ska få utlopp? Och vart ska jag börja?

Det är intressant att det finns så otroligt många rum att förhålla sig till. Mitt privata, imaginära, offentliga, fyrkantiga, utomhus, designade, skogen, ängen, ladan, landet, staden... Vad händer när man ändrar färger? Material? Skalor? Byter miljö? Blandar miljöer? Vad är ett rum? Hur och vem använder det? Och varför? Vem är det som bestämmer?
Rum är intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar