söndag 11 april 2010

En sådan resa.






Ibland måste man återvända till det som kallas historia. I somras var jag med min klass och hela utbildningen Textil - Kläder - Formgivning i Italien och besökte La Biennale di Venezia. Underbart vilken resa och så mycket inspiration på en och samma gång. Intensiva dagar. Många bilder togs och idéer föddes. Bra att återvända och återuppliva minnen, känslor och tankar med att kolla på foton. Under tiden ska jag fundera över om jag vet om några konstnärer eller scenografer som arbetar med "rumsprobelmatik". Vad nu det innebär?

Imorgon ska jag gå till skolan. Det känns bra. Då ska vi påbörja andra delen i rumskursen. Jag som knapt har börjat på den första. Men jag har mina skjäl. Tunga sådana. Redovisning sker om 1½ vecka. Gott om tid. Tills dess ska jag låta inspirationen komma till mig. Börjar med att minnas.
































Och så ska jag drömma om att resa. Det är bra. Mer sådant vill jag ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar