torsdag 24 februari 2011

Ett godkänt PM.

Nu har det hänt. Jag har ett godkänt PM. Ett PM för mitt examensarbete. 10 veckor fram i tiden kommer jag ägna all min vakna och icke-vakna tid till att skapa ett examensarabete. Läsa, skriva och skapa. Spännande, skrämmande, intressant och roligt. Hur detta kommer att sluta vet jag inte alls. Men jag vet nu början. Mitt examensarebete skall handla om Fröken Anna Ekström. En ung kvinna som levde i början på 1900-talet. Vykorten här nere är adresserade till henne mellan åren 1903-1922. Otroligt fina. Fröken Anna Ekströms berättelse ska jag berätta med hjälp av textila material, tekniker och föremål. Vem var hon? Hur levde hon? Vad fick hon uppleva? Vad drömde hon om? Vem är personerna som skickat vykort till henne?

Min berättelse om Fröken Anna Ektsröm ska inte på något sätt vara fulländad och glasklar från början till slut. Det är meningen att betraktaren ska få fylla i där det finns luckor och själv ställa egna frågor till Fröken Anna Ekström.

En början som sagt.

2 kommentarer:

  1. Spännande! Ska bli roligt att se vad det blir. Fantastiskt fint förmodligen =)

    SvaraRadera
  2. Tack Adina! Hoppas att du har rätt!

    SvaraRadera