torsdag 20 maj 2010

Mellan Hägg och Syrén.


Jag har alltid fått berättat för mig att det brukade stå en lapp på skomakarens dörr: "Stängt mellan Hägg och Syrén." Världen är som vackrast då. Mellan det att Häggen och Syrénen blommar. Skomakaren tog semester då. För att njuta. Allt är sådär ljusgrönt och sprudlande fint. Jag är beredd att hålla med skomakaren. Det är vackert. Otroligt sagolikt till och med. Så fort jag går utanför dörren eller tittar ut njuter jag. Frågan är om jag njuter extra mycket denna vår då vi haft en riktigt riktigt kall och lång vinter? Jag tror det. Jag njuter och njuter. Trots att jag har mycket annat att göra. Jag kan inte låta bli. Det är så vackert. Alla dofter, färger, ljus och ljud. Jag njuter till och med av åskknallar, ösregnet, knotten och myggen. Det är magiskt med ljuset. Hela dagen och nästan hela natten lång. som jag har längtat. Ljumna sommarkvällar. Jag välkomnar värmen och försommaren med öppna armar och ser fram emot en härlig sommar.













































2 kommentarer: