fredag 28 maj 2010

Sista rycket.


Nu är terminen redovisad. Och i det stora hela nästan avklarad. Både det värsta och bästa är att jag har så mycket energi. Jag vill inte att skolan ska vara slut. Jag vill inte att jag ska byta liv för ett par månader. Missförstå mig rätt, jag vill ju att det ska bli sommar. Jag vill jobba och njuta av en öl på någon mysig uteservering. Bo i en stad. Träffa vänner. Men jag har så mycket på gång här, jag vill snöa in mig i mitt skapande. Och inget annat. Det känns som att jag är någonting på gång. Och lämnar jag skolan och Långed så bryts den här förtrollningen som jag befinner mig i. Skrämmande. Men det är inget att göra åt. Jag får njuta av att det är en vecka kvar på terminen och göra det bästa av det hela. Jobba. Skapa. Tänka. Leva i nuet.

Det är alltid samma sak. Jag kände såhär i julas. Jag kände såhär förra sommaren. Terminssamtal och terminsredovisningar ger så mycket. Underbart. Magiskt. Sätta ord på känslor och tankar. Sammanfatta en termin. Nyttigt och viktigt. Jag ska försöka hålla denna förtrollande känsla vid liv inför nästa läsår. Och lite skapande kommer det ju att bli i sommar, trots miljöombyte och sommarjobb. Tur det. Skapa bör jag annars dör jag.





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar