måndag 31 januari 2011

Workshopa sig själv till inspiration.


Just det har jag gjort idag. Jag tänkte göra det hela veckan. Varje dag börjar med att jag drar en lapp där jag har skrivit ner olika teman. Ett tema för varje dag. Jag ska inte tänka varför. Jag ska inte heller tänka så mycket alls. Jag ska bara göra. Göra göra göra. Arbeta snabbt. Ha roligt. Lita på att allt annat löser sig. Masteransökningar. Jobb. Flytt. Examensutställing. Stipendieansökan. Examensarbete. Framtid. Det löser ju sig. Nu ska jag känna lusten. Vilket jag verkligen gjort idag. "Brodera bilder" Skulle jag göra. Klippa, klistra, sy, skapa. Fantastiskt.

Har även haft ett bra samtal med min lärare idag. Klokt och insiktsfullt. Lär mig mycket. Bra samtal. Fick lite mer saker att tänka på. Spännande. Och ja, frustration är tydligen vanligt att känna i min situation. Det blir som ett litet plåster att höra det.

Imorgon blir det ett nytt tema. Det blir imorgon det.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar