fredag 10 september 2010

Dalsland runt.


Igår åkte vi runt i det vackra Dalsland. Man hinner med mycket på ett par timmar vill jag lova. Dagens första utflyktsmål var Galleri Vals i Håverud. Min grönska hängde fint på plats som sist jag var på besök i början på juli tidigare i år. Dessutom hade den fått lite belysning också. Det gör mycket för grönskan med lite belysning. Känns bra. Jag gillar detta ställe. Jag finner ett lugn i kroppen. Fint fint fint.


















Dagens andra stopp blev på Dalsland Konstmuseum. Den utställning som tilltalade mig mest där var utställningen från fyra konstnärer från Dalarna. 4 från Dalarna. Mats Lodén, Kerstin Bergman, Dag Franzén och Mia Olsson. Kerstin Bergmans verk var det som intresserade mig mest. Sådan lekfullhet. Fina material. Enkelt och snyggt. Fina bilder. Enkla linjer och former. Roliga och intressanta små detaljer. Gillade jag mycket. Hett tips.
Utställningen pågår fram till 19 september. Helt gratis entré.










Not Quite, blev dagens tredje och sista stopp. Så mycket inspiration på ett och samma ställe. Helt magiskt. Fina lokaler. Fin konst. Underbar lunch och fika. Ett gammalt bruk i Fengersfors. Detta var inte första men långt ifrån sista gången jag besökte detta ställe. Butiken är också grymt rolig att gå och botanisera i. Mycket bra present-köp-ställe. Allt finns att finna på hemsidan om man inte råkar ha vägarna förbi.
Efter en resa som igår blir man smärtsamt medveten om hur mycket roligare det skulle kunna varav att bo i Dalsland om man hade en bil. Men jag får trösta mig med att jag spar både pengar om miljö utan bli. Men njuta det gjorde jag ju i fullan ro. Mer Dalsland åt folket.












2 kommentarer:

  1. Har tagit mig tid att kolla igenom hela, hela din blogg. Kunde liksom inte sluta när jag väl börjat. Ville bara se nästa inlägg, nästa och nästa...

    På återseende!

    SvaraRadera