tisdag 7 september 2010

Långa dagen.


Ytterligare en dag som känns lång. Jättelång. Trött man blir av långa dagar. Dessa två dagarna har varit fyllda till bredden kan man säga. Härligt och roligt att skolan är igång. Många nya intryck, nya människor att lära känna, vänner att uppdatera sig på. Svamp att plocka. Mat att laga. Knytkalas.

Dagen uppgift var att på vad som kändes ett brutalt sätt slakta gosedjur. Använda olika delar och skapa nya "gosedjur". Roligt. Lekfullt. Spännande. Galet.

Jag skaffade mig tre nya små kompisar idag. På något konstigt sätt påminner de ganska mycket om andra små kompisar jag skaffade mig under mitt allra första projekt här på skolan. Under kursen Tecken och Yta. Ganska exakt två år sedan. Börjar säcken knytas ihop kanske?

Efter att ha gjort tre små kompisar fastnade jag i den stora säcken med trasor. Dessa älskade små trasor. Satt och sydde ihop fina små tygbitar. Ett evighetsprojekt. Nu har jag bestämt mig för att jag ska sy lite på detta under hela hösten. Får se om jag kan hålla det. "Broderi för dagen". Vart detta slutar återstår att se.

Svamp hann jag också plocka. En del. Nu kan jag känna mig lite lugn.












Nya kompisar.

















Gamla kompisar.










2 kommentarer:

  1. Jag vill ha en kompis på mitt skrivbord på jobbet, snäääälla!?

    SvaraRadera
  2. Haha! Vilken kompis då? Du får välja.

    SvaraRadera