söndag 26 september 2010

Tips.


I helgen har jag varit duktig. Jag har tänkt på mitt Tunisien-projekt. Kommit en bra bit på vägen i hur jag ska arbeta med all inspiration. Imorogn ska jag se om jag kan faktikt sätta mina tankar i verket. Spännande.
Jag har även under helgen gjort en MYCKET sen hemtenta. Den skulle varit inlämnad 8 juni. Bättre sent än aldrig är mitt motto. Mycket intressant kurs. Bra att låta den smälta i 3½ månad. Så mycket jag har lärt mig. Kursen heter Etik, miljö och omvärld. En mycket bra kurs. Bra föreläsare, bra kursledare och bra kurslitteratur. Det är till och med så att jag har beställt ytterligare litteratur som föreslogs. Jag vill ha mer. Som vanligt.

Amanda Ericsson var en av föreläsarna på kursen. Hon driver företaget dreamandawake. En underbar idé där hon åker runt hela jorden. Till intressanta ställen. Hon hittat/köper klänningar på second hand som hon sedan syr om. Ber olika fotografer att fota det hon gjort. Sedan säljer hon klänningen originell som den är. Hon samarbetar med olika människor över hela världen. Sömmerskor, organisationer, fotografer, modeller och konstnärer. Bra tankar för miljön. Mode då det är som finast. Kreativitet på global nivå. Med sammarbete kommer man långt. Underbart inspirerande. En mycket fin och rolig hemsida har hon också.





Bilden kommer härifrån. Och det är en bild på en nyutkommen bok som finns till försäljning. En bok med alla fina bilder på dessa originella klänningar. 17 Eurosar kostar den visst. Många av bilderna finns ju att beskåda på den fina hemsidan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar