söndag 19 december 2010

Känslan av något fint.


Jag vill hålla på. Men vet inte riktigt vart jag ska börja eller rättare sagt fortsätta. Känslan av att det faktiskt ska bli skönt med jullov har infunnit sig. Jag tänker. Känner. Skriver. Brev. Kort. I blocket. Klipper. Färgar. Tänker på känslan. Det är en bra känsla. Lite tankar om framtiden. En känsla av att det löser sig. Det finns många möjligheter. Möjligheterna är många. Valen likaså. Känslan blir starkare. Och snart far jag, hunden, väskan och kameran. Småland är målet. Jul-chock inväntas. Kärlek också. Nära.

Umgås har jag gjort i dagarna två. Gillar kökshäng. Gillar knytis. Gillar knytis som räcker länge. Söndagsbrunch. Borde göras oftare. Snöar gör det. Tomteparaden missade jag helt. Njuter ändå. Känner mig en smula finurlig. Och längtar lite till. Det är fint.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar