tisdag 19 april 2011

En ledig helg.



Jo, jag tog mig ledig en helg och drog till Stockholm. Sedan i julas var det bestämt att vi skulle ses. Hela familjen. Från olika delar av världen. Eksjö, Stavanger och Dals Långed. Håkan Hellström skulle vi se live. Allihop. En bra julklapp. Och ett klokt beslut. Att vara ledig. Fint att spendera ledigheten med finaste familjen. Mycket skratt där.

Hann med mycket. Sova. Ordentligt. Äta god mat. Frossa i ost från Hötorgshallen. Compact living, 5 personer och 2 hundar i en liten tvåa. Långpromenad på Djurgården. Skaffa mig en ny favoritglass. Spana in alla tunnelbanetåg från Liljeholmen under två fina timmar i solen med sötnosar. Gå på bio. Gråta lite till bion. Springa in i bror och ta en öl. Mysig snabblunch med fin vän. Säga hej till jobbet inför sommaren. Ge shoppingråd till studentbror. Konsert på Cirkus. Stämningen var på topp. En hastig men glad kram på T-centralen. En solig och fin resa hem till Långed. Läsa gjorde jag mycket. Så nöjd.

Högen har dock inte minskat med saker jag ska göra. Bara att ta tag i dessa. Nu lite piggare och lite mer taggad. Härligt. Detta kommer att bli bra. Examensarbete och framtiden. Så känns det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar