måndag 11 juli 2011

Ett annat liv.

Sedan 11 juni i år känns det som att jag lever ett helt annat liv. Då lämnade jag min lilla lägenhet i Långed. Jag har passerat Göteborg ett par gånger, London, Småland och Stockholm tur och retur ett antal gånger. Men mitt liv är ju kvar hemma i Långed. Mitt skapande liv. Som jag saknar. Fina vänner. Som jag saknar.


Här i Stockholm jobbar jag i färgglada butiken och det funkar bra. Men jag är helt slut när jag kommer hem. Ett hem som är rent och fint, men det är ju inte mitt hem. Och ja, skapandet ligger på is. Än så länge har jag inte hunnit med att ta del av det fina som Stockholm har att erbjuda. De intressanta utställningarna runt om i stan. Dricka öl i solsken. Fika storstadsfika. Träffa dessa MÄNNISKOR som jag inte träffat på länge. Men jag har mina skäl. Och stressa är inte min grej. Jag klär liksom inte i stress. Tror faktiskt inte att det är någon som gör det när jag tänker efter.


Tills vidare drömmer jag mig bort till den fina helgen i Småland som jag nyss är hemkommen från. Där-producerad mat. Fina djur. Fina människor. Livet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar