onsdag 7 september 2011

Stadsfestligheter 2011.

26-27 augusti var det Stadsfest i Eksjö. En välbesökt sådan tydligen. Eftersom jag inte hade några större förväntningar på denna festlighet blev jag överraskad när jag kom hem med FYRA stora plus. 

1. Min bror spelade första spelningen med sitt band. The Absentees. Självklart vet jag att min bror är duktig och jag kunde tänka mig att hans kollegor också höll hög klass. Men att de skulle vara så bra kunde jag inte föreställa mig. Bra låtar. Mycket folk. Snygga. Oj vad kul! 

2. Bandet FestiByn. 9-10 man på scen (ibland säkert fler). Fullt ös. Jag kunde inte sluta dansa. Ville inte sluta dansa. Det gick inte sluta dansa. Dansade enda till Langosståndet och tog mig ett nattmål. Sedan dess lyssnar jag minst på en låt om dagen. Den här låten t ex. Ge mig mer! De ska ha en fantastisk spelning på Södra teatern i Stockholm den 9 september. Åh vad jag önskar att jag kunde åka.

3. The Naima Train. Mysigt och jättefin konsert. Väntar med spänning på skivan som hon håller på att spela in just nu. Gillar jag. Jättemycket. 

4. Vänner och bekanta. Ja, jag träffade både gamla och nya vänner. En rolig helg. Tänk att det trodde jag inte i ärlighetens namn. Kanske är det till och med så att jag ser fram mot nästa års stadsfestligheter. Kul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar