onsdag 12 oktober 2011

Helt plötsligt.

 Istanbulresan hade ett syfte. Att frossa i konst och kultur. Resan fyllde verkligen sitt syfte. Till bredden. Min första kärlek kom helt oväntat i ett litet galleri nära Tophane, inte långt från Taksim. (Bogazkesen Cad. No 76.) Galleri PiArtworks. Väl värt ett besök.

"When I cracked the door open, the house blew its breath trapped all day from behind closed windows into my face. It was not like having a rotten tooth, but more like a hangover... Anyway it pleased me."

Konstnären Volkan Aslans utställning "unstable repetition". Läs mer här också.
Enkelt och genialiskt. Allt tecknat med stenciler för barn och arkitektritningar. Mycket färg. Enkelt. Ren lycka. Jag var tvungen att köpa med mig katalogen. Bra gjort. Känner nu ett sug av att teckna och rita. På mitt sätt. 

Nu bär det av på nästa äventyr. Östersund. Har hört att det är kyligt där i norr. Jag är redo.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar