måndag 25 januari 2010

Ett rosa sken över Långed.


Idag hände det, enligt min lärare i teckning. Jag lärde mig. Men jag är inte så säker. En sak som jag dock är säker på är att jag inte vantrivdes. Jag ville inte bara gå hem och gråta. Jag stod ut och bitvis hade jag faktiskt rolig. DET är framsteg. Imorgon är sista dagen av teckning och kroki på ett tag. Hur ska jag nu jobba vidare med detta? Jag gick och köpte mig riktigt fina pennor som var bra att teckna med. Nu ska jag hitta en riktigt fin bok som jag kan fortsätta teckna i. Det är väl en början om något? Om det sedan blir en fortsättning, det återstår att se.










Imorgon ska jag och mina vänner i klassen åka till Stockholm. Spännande. Det blir studiebesök på Dramaten, olika utställningar samt att vi ska se på tre olika teaterföreställningar. Härligt att byta miljö. Behöver det. Roliga saker framför oss även om jag misstänker att det kommer att kräva en del energi. Detta är första veckan av åtta där vi ska arbeta med ett kostymprojekt. Vi har till detta projektet fått tre manus som vi ska läsa och slutligen välja ett där vi ska göra kostymen till en karaktär. Kul projekt. Härligt med så lång tid. Jag har inte läst ett enda manus. Än. Jag har bara stickat. Det är så roligt. Tur att jag ska åka tåg så länge imorgon. Då finns tid till både manus och stickning.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar