tisdag 20 juli 2010

Turist ja-visst.


Nu är det nog några veckor sedan som jag trotsade min höjdskräck och stillade min nyfikenhet och begav mig upp i Göteborgshjulet. Hela 85 kronor kostade färden som varade i hela 20 minuter. Jag hade tänkt mig att utsikten var något speciellt, att jag skulle får några fina bilder av Göteborg i det vackra vädret. Visst var det högt, visst var det fin utsikt. Men jag kan inte påstå att jag var speciellt nöjd. Jag måste medge att jag heldre lägger pengarna på ett åkband på Liseberg för att åka fritt fall. Då ingår dessutom inte bara utsikten under den färden utan en fasligt massa andra skojigheter.

Men nu behöver jag inte vara nyfiken. Hjulet ses ju på långt håll, från olika delar av stan och jag passerar där varje gång jag åker in till stan. Sedan är det ju alltid intressant att leka att man är turist också. Bilderna jag tog i den lilla buren hängade långt över marken blev inte heller så strålande bra. Har inte tillräckligt bra objektiv på kameran. Och jag var kanske inte så inspirerad heller. Sånt händer. Jag var mer intresserad av själva hjulet och dess konstruktion och mönster och vinklar det skapar i sin rörelse än själva utsikten. Alltid något.

Hem åkte jag båt. Det var också turistit. Kul.

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar