lördag 8 januari 2011

En början.

Det nya året. 2011. Inleddes med fullkomligt underbar dans. Dans med fint sällskap. En bra början som följdes av en mycket bra fortsättning. Jag har redan gjort saker som skrämmer mig. Avslöjat innersta hemligehter. Träffat sjukt mycket fina människor. Både nya och gamla förmågor. Jag har skaffat mig en storasyster. Ätit och druckit otroligt gott. Påbörjat ett broderiprojekt mellan två fina vänner. Bjudit vän på middag. Påbörjat ett textilt nätverk. Fikat. Hittat ett nytt favoritfik. I Stockholm. Ätit tacosmiddag. Läst skönlitterärt. Åkt pendeltåg. Funderat. Mailat. Tvättat för hand, på resande fot. Blivit bjuden på utflykt och kalas. Njutit. Känslorna svämmar till och med över ibland.


Det jag kanske saknar. Tankar om framtiden. Jag har levt så mycket i nuet att jag glömt av allt viktigt som ska göras. Examensarebet-PM. Terminsrapport. Ansökningar. Stipendier. Utställningar. Men jag har ju helt och hållet slutat med BORDE. Jag gör bara det jag VILL och MÅSTE. Resten kan vänta. På tisdag återvänder jag till Långed och det normala Frida-livet. Jag längtar.



4 kommentarer:

  1. Åh. Polkabetor!

    Och. Jag funderar på tisdag också...

    SvaraRadera
  2. tack för senast! så fint att se dig.
    vilket är nya favvofiket? i stockholm?

    SvaraRadera
  3. Karla: Varmt välkommen till skogen. Nu kör vi så det ryker. På riktigt!

    Karin: Tack själv. SÅ mysigt att se hur du bor och ett bra möte blev det allt. Känns det forfarande bra? Favvofiket heter Café Oye och ligger bedvid Blå Lotus på Bondegatan (?) Söder. God frukost och mycket trevlig personal. :)

    SvaraRadera
  4. jag tycker det känns spännande och roligt och helt omöjligt att säga vad det blir av det, vilket är bra. ser fram emot nästa möte.
    ska absolut testa fiket!

    kram

    SvaraRadera