torsdag 3 februari 2011

Alltså.


Kroppen sitter helt stilla. Nästan. Men hjärnan springer något slags 100-meterslopp på världsrekordstid. Trött blir man av det. Trots att jag sovit. Känner mig hungrig trots att jag nyss ätit. Känner mig full utan att ha druckit en droppe alkohol. Det är så mycket jag vill. Det är så mycket jag inte vill. Och jag vet inte riktigt vilket som är vilket. Tyvärr. Eller jo kanske. Men jag vet inte vart eller hur jag ska börja. Frustration. Fullständigt normalt och galet på samma gång. Svårt att få alla bitar på plats. Trodde att de skulle vara på plats lite mer såhär sista terminen. Lite besiken men jag är ju å andra sidan bara i början på sista terminen. Det löser sig. Det har ju en tendens att göra det. Men åt vilket håll vill jag att det ska lösa sig? Examensarbete? Sommaren? Jobb? Utställningar? Flytta? Plugga?

Dagens tema var tryck. Textiltryck. Eftersom tryckverstaden var upptagen av en annan kurs fick jag helt enkelt arbeta med det jag redan hade. Pelargontryck. Mormortryck. Morfartryck. Textilt collage med lite broderi till. För ovanlighetens skull. Hann inte mer än börja förrän det var dags för lunch. En lunch som varade i två härliga timmar. Kreativa möten under lunchen. Bra. Gick en långpromenad i solen för att försöka få ordning på mitt röriga lilla huvud. Utan att lyckas så värst bra. Träffade en Måns och fick lite pepp. Mailade viktiga mail. Och ja, det textila collaget kändes helt plötsligt väldigt avlägset. Kansek ska jag ge det temat en chans till imorgon? Eller varför inte ett nytt tema? Jag har ju en del kvar att välja på. Måste återfinna Lusten. NU. Jag vet att den återvänder. Den gör ju det. Och jag hade den ju på gång i början på veckan. Det löser ju sig.

Det är ju någon fin människa som gillar oss i alla fall. Den här toppensnygga satt på dörren till vår ateljé igår. Fina fina du. Tack.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar