onsdag 23 februari 2011

Andrum.

Så heter den utställning som just nu visas på Eksjö Museum. Konstnärerna Emma Larsson och Rolf Wernersson har en gemensam utställning. Det här är något av det finaste jag har sett. I alla fall är det klart det bästa som Eksjö Museum har visat. Jag gick där länge och väl i min ensamhet. Kände att denna utställning verkligen berörde mig. Det var så att tårarna tittade fram. Fint och ja en smula överaskad måste jag nog säga att jag blev. Det är så att jag ska gå dit igen innan den stänger. Till den 3 april har jag på mig.

Det var ljuset, färgerna, motiven, stämningen. Ja, det var så mycket jag gillade. Att de lämnade så mycket till mig som betraktare att fylla i. Använda min fantasi. Är det verklighet eller fantasi? De bjöd mig in i deras värld. En värld där jag skulle vilja stanna. En stund i alla fall. Åh vad jag gillade detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar