tisdag 2 februari 2010

Konsten att följa ett manus fram till vår.


Tillbaka i verkligenheten. Långed. Med mig hem från Stockholm hade jag tre nya pelargoner, släpade alla 42 mil på sena SJ-tåg och diverse ersättningsbussar i ett södersnöat Dalsland. Våren kom lite tidigare till Stockholm tydligen. Idag planterade jag om dessa i större krukor. Fick jord under naglarna och njöt. Snart är det vår. Som jag längtar.















Manus läser jag. Inför ett projekt vi har i skolan. Kostymprojekt. Spännande.
Jag gillar att läsa manus. Det är MYCKET utrymme för egen fantasi. Det finns.
Vi ska välja ett av tre manus som vi ska arbeta vidare med. En kostym på docka i full skala och tillhörande skisser och tankar kring pjäsen ska det bli. Åtta veckor. Sju kvar. Det här med teater kanske är min grej? DET återstår att se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar