måndag 22 februari 2010

Ullen den sköna.



I söndags begav jag mig till metropolen Kil utanför Karlstad för att besöka Fårfesten. Då jag har en mycket speciell förkärlek till ull är det ett fint ställe att befinna sig på. Härligt.

Jag hjälpte till lite i Wålstedts Textilverkstads monter. Underbart roligt. En sådan kick man får av att befinna sig i detta enorma färgbad med fantastiska ullgarner. Och vilka fina inspirerande männikor man träffar. Jag gillar det.

Det jobbigaste var att jag blev enormt sugen på att sticka. (Vilket jag alltid blir.) Men just nu hinner jag inte. Jag har annat att stå i. Skolans konstymprojekt t ex. Men det kommer ju en tid efter kostymprojekt också. Som tur är.










Jag besökte även Filtmakeriets (Åddebo ull) monter. Jag blir alltid lika glad och oerhört inspirerad när jag gör det. Underbart material. Trevliga männiksor. Fina garner. Ren och skär lycka skulle jag vilja beskriva det som. Det är vid sådana tillfällen som jag verkligen blir påmind om hur underbart det är att hålla på med textil. Ullen, den underbara!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar