söndag 14 mars 2010

Älskade symaskiner och hatad helkroppstrikå.


Nu är den klar. Helkroppsdräkt i äckeltrikå. Skönt. Då kan jag fokusera på de lite mer roliga sakerna i kostymprojektet. Kjolen och kappan t ex. Redovisning sker på fredag och innan dess vill/ska jag fota alltsammans. Ja inte bara det, listan känns lång. Men genomförbar. Hoppas jag. Det ska bli väldigt skönt när detta projekt är över. Det har varit roligt och lärorikt, men jag är inte alls lika engagerad och inspirerad längre.

Jag har under helgen använt mig av mina fina och bra symaskiner. Det var väldigt länge sedan. Härligt att få sitta hemma och skapa och att prylarna fungerar. Vad hade jag gjort utan symaskinerna? Jag har faktiskt aldrig bott på ett ställe där jag inte har tillgång till symaskin. Hur bär sig folk åt som inte har en symaskin? Det finns de som inte har det och är väldigt nöjda och glada för det. Men jag älskar mina symaskiner. Och det får jag göra. Nörd som jag är.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar