tisdag 23 mars 2010

Drömmen om Mallorca.






Snart är det vår och jag har stickat vinterns andra halsduk. Snabbt jobbat. Jag har många stickprojekt på gång. Det är alltid mycket roligare att börja på något nytt när jag väl känner för/hinner sticka än att fortsätta på något gammalt... Idag skedde det i alla fall. En halsduk klar. Underbart garn från Wåhlstedts. Den har i och för sig bara legat oklar i ett par veckor. Absolut max en månad... Tiden går fort i skuggan av kostymer kanske?
Kul att sticka. Någon berättade för mig att det är bra för hjärtat att sticka. Nytta och nöje.

Efter att ha gett mina pelargoner kärlek igår. Planerat om, pysslat om, vattnat och pratat med upptäckte jag i morse att Mallorca snart står i blom. Underbart. Och Gunnel har fått kompisar. Hur kunde jag missa detta igår? Eller är det så att det skedde under natten?
Mallorca är en stor och fin pelargon som verkligen överlevt vintern fint. Den vackraste jag äger. Jag kan verkligen inte för mitt liv förstå vad dessa blommor gör med mig? Hur kan jag tycka att någonting är så vackert? Och ett sådant habegär de skapar hos mig... Är detta mina ciggaretter, mitt snus och kaffe på samma gång? Min last i livet? Ja tack!





Mallorca sommaren 2009.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar